Cel mai mare pod construit în România, și al treilea ca dimensiune din Europa, prinde contur. Până în acest moment, au fost aduse în șantier un număr de 56 de segmente dintr-un total de 86 fabricate, potrivit reprezentanților CNAIR.
„Lucrările avansează pe șantierul Podului Suspendat de la Brăila. Antreprenorul a intensificat mobilizarea pe șantier și se lucrează în ritm accelerat la montarea segmentelor de tablier.
Până în acest moment, au fost aduse în șantier un număr de 56 de segmente dintr-un total de 86 fabricate.
Operațiunile se desfășoară în condiții optime, datorită evoluției meteo favorabile din ultima perioadă.
De asemenea, continuă lucrările de construcție a drumurilor de legătură, fiind în curs de construcție pasajul peste calea ferată, sensurile giratorii, viaductele de acces la malurile Brăila și Jijila, stația de taxare, precum și girația de la km 8 – conexiune cu drumul de legătură Smârdan – Măcin”, au transmis reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Acesta este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din Romînia și al treilea din Europa (ca dimensiune).
Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.
La pilonul Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime.
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.